חברת מימוש זכויות רפואיות – בשביל הזכויות

פטור ממס הכנסה עם חברת בשביל הזכויות
תוכן עניינים

חברת מימוש זכויות רפואיות

בעת מחלה, פציעה או חבלה, אנחנו עלולים להיות מאוד פגיעים, ותשומת הלב שלנו מופנית לטיפול בלבד. אין לנו זמן או כוחות להתעסק בדברים אחרים. על מנת שלא נאבד את הזכויות המגיעות לנו עקב הסיטואציה אליה נקלענו, אנו  צריכים להיעזר בגורם מקצועי שיעמוד לרשותנו ויעזור לנו.  למשל, חברת מימוש זכויות רפואיות.

פטור ממס הכנסה

לא הרבה אנשים מודעים לעובדה, שאם הם חלו או נפצעו, מגיעות להם זכויות מסוימות מביטוח לאומי וממס הכנסה. מדובר הן על זכויות בסיסיות שנועדו לאפשר להם להתנהל בצורה מכובדת מבחינה כלכלית בתקופה בה הם לא יכולים לתפקד ולעבוד כרגיל, והן על זכויות מאוד ייחודיות. מדובר בזכויות שהמדינה מתחייבת לספק על פי חוק ולא בזכות מותנית או בזכות שהיא יכולה לקחת אותה.

הזכות לפטור ממס הכנסה

על פי החוק (סעיף 9 לפקודת מס הכנסה), המדינה מעניקה פטור ממס הכנסה לאנשים המתמודדים עם בעיות רפואיות שהסך הכללי המצטבר שלהם הוא 90 אחוזי נכות (כולל נכות זמנית) לתקופה של חצי שנה ומעלה. זכות זו רלוונטית עבור אנשים שחלו, נפצעו, הפכו נכים, וכן היא מיועדת גם למי שנולד עם בעיות רפואיות המגיעות לסך האחוז המדובר.

מלבד פטור ממס הכנסה במקרה זה, ישנן רמות נוספות של זכאויות להן זכאים אנשים המתמודדים עם אחוזי נכות מצטברים.

  • אנשים עם 75 אחוז נכות ומעלה זכאים להקלות מס בקופות גמל.
  • זכאויות לקצבת נכות כללית, משיכת פנסיה ללא תשלום מס, וזכאויות נוספות, ספציפיוצ, בהתאם לצרכים של המטופל.

מעבר לכך שהמדינה מעניקה פטור ממס הכנסה, הרי היא מאפשרת גם לבקש פטור רטרואקטיבי, שבע שנים אחורה. מי שלא קיבל פטור בעבר או לא תבע לקבל אותו, יכול להגיש בקשה והוא יקבל את הסכום שמגיע לו.

פטור ממס עם בשביל הזכויות

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה וזכויות נוספות

פטור ממס הכנסה זכאי לקבל, כאמור, מי שיש לו נכות משוקללת של 90 אחוז. ישנה רשימה של מחלות המאפשרות לקבל פטור זה. הנה דוגמא לחלק מהן:

  • מחלות לב
  • פרקינסון
  • פוליו
  • שיתוק ילדים
  • טרשת נפוצה
  • סכרת עם סיבוכים
  • עיוורון
  • חירשות
  • מחלות כבד, כליות
  • גידולים ממאירים
  • דלקות פרקים

אנחנו בחברת מימוש זכויות רפואיות מזמינים אתכם לפנות אלינו, לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות הזכאויות לפטור ממס הכנסה, אודות המקרים בהם תהיו זכאים לקבל את הפטור וכן נעזור לכם לקבל אותו.

קבלת פטור ממס

למה המדינה מאפשרת לקבל פטור ממס הכנסה?

על פניו, אין היגיון בכך שהמדינה תעניק פטור לאנשים מתשלום מס הכנסה. הרי מדובר במנגנון העיקרי המייצר הכנסות למדינה והיא לא תמהר לוותר עליו כל כך מהר. אך למדינה יש מטרות נוספות, אחת מהן היא לאפשר לאנשים עם נכויות, מחלות וליקויים גופניים להיות מסוגלים לכלכל את עצמם.

אנשים שיש להם 90 אחוז נכות משוקללת, בין אם זה באופן זמני ובין אם זה לצמיתות, לא יכולים לפרנס את עצמם ואת משפחתם בצורה סדירה, ומנגד ההוצאות שלהם הרבה יותר גבוהות מאשר בקרב אנשים שאין להם בעיות רפואיות ברמה כזו או נכויות. לכן למדינה יש אינטרס לעזור להם. אחת הדרכים לעזור, היא באמצעות פטור ממס הכנסה.

האינטרס של המדינה נובע מסיבות שונות הרצון להימנע ממצב בו אנשים עם אחוזי נכות גבוהים יהפכו לנטל כלכלי על בני משפחתם, דבר שיכול להשפיע במעגלים רחבים  יותר ולייצר פגיעה כלכלית משמעותית. יש למדינה גם  אינטרס שאותם אנשים לא יהפכו לנטל כלכלי על כלל החברה ועל המדינה עצמה.

המדינה יודעת שכמות האנשים שיוכלו ליהנות מפטור זה הוא מינימאלי ולכן זה לא מפריע לספק אותו. בסופו של דבר, כמות האנשים בישראל המתמודדים עם נכות משוקללת של 90 אחוז,  לשמחתנו, איננה גדולה והיא יכולה להתמודד עם "ההפסד" הכספי הטמון בכך.
יש להדגיש, הפטור ניתן להכנסה עד 406 אלף שקל (נכון לשנת 2023).

חשוב להדגיש, המדינה לא ממהרת לקבל כל בקשה ואינה עושה "חיים קלים" למי שמגיש בקשה. יש דרך שצריך לעבור בשביל לקבל את הפטור ואת ההחזרים הכספיים, אם מגישים בקשה לפטור רטרואקטיבי. בשביל זה אנחנו כאן.

מי יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

ליקויים גופנים מולדים – תינוק הנולד עם ליקוי גופני מולד, יעבור במהלך חייו ועדות רפואיות שונות אשר יבחנו את מצבו, תפקודו ואת הפגיעה איתה הוא מתמודד. כל עוד היא משפיעה על חייו, אזי שהוא יקבל אחוזי נכות שישפיעו על הזכויות והפטורים להם הוא יהיה זכאי.
אם הוא יקבל למעלה מ-40 אחוז נכות, הרי שהוא יקבל קצבת נכות כללית. מעל -90 אחוז, הוא יקבל פטור ממס הכנסה לכל חייו.

פציעות מתאונות –  אנשים שעברו תאונה, דרכים, בעבודה, בבית ונפצעו עקב כך, יכולים לקבל פטור ממס אם הם קיבלו אחוז נכות עקב הפציעה. אחוז הנכות שיקבע, ישפיע על הזכויות והפטורים שהם יקבלו. אלו יכולות להיות פציעות קלות וקשות, המשפיעות על היכולת להתפרנס ולהתנהל בצורה סדירה ועל כן, הם יקבלו אחוזי נכות וזכויות רפואיות שונות.

סיבות רפואיות – הכוונה היא למחלות המשפיעות על התפקוד היומיומי ויוצרות מגבלות משמעותיות. בין אם מדובר במחלה אחת ובין אם מדובר על מספר מחלות מצטברות אשר בשקלול הכללי שלהן, מובילות לקביעה שיש להם 90 אחוזי נכות, אזי שהם יהיו זכאים לפטור ממס הכנסה וכן יוכלו לממש זכויות רפואיות נוספות.

פטור מתשלומי מס הכנסה

שלב ראשון – פנייה לוועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה ובכלל, על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות עקב מחלה, פציעה, חבלה או מכל סיבה אחרת, יש תחילה לעבור דרך ועדה רפואית של ביטוח לאומי על מנת לקבל אחוזי נכות.

לשם כך, יש לגשת עם תיק רפואי מלא ומפורט המספק מידע עדכני על המצב הרפואי. הוועדה תקבע מה הם אחוזי הנכות ובהתאם אפשר לדעת אילו זכויות ופטורים מגיעים לכם. על מנת להגיע לוועדה מוכנים, הצוות שלנו יעזור לכם להתכונן לוועדה ולהכין את התיק, על מנת שלא תחמיצו דבר והעניין שלכם ייבדק היטב.

במידה והוועדה תחליט לא לתת לכם אחוזי נכות או לתת לכם אחוזים נמוכים, אתם תוכלו לערער על ההחלטה שלהם ולדרוש שהוועדה תבחן אותה שוב.

ישנה משמעות רבה לקביעת אחוזי נכות בביטוח לאומי, לא רק בגלל ההיבט של הפטור ממס הכנסה או לקבלת תו נכה לרכב אלא גם בהיבטים רבים אחרים. מי שמקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי, מקבל תו נכה המקנה הטבות שונות, כולל: הנחות בתחבורה ציבורית, הנחות בכניסה למקומות ציבוריים, שירות ללא המתנה בתור, פטורים מתשלומים שונים. כמו כן, אנשים שנקבע אחוז נכות מענקים קצבת נכות מביטוח לאומי על בסיס חודשי, בהתאם לאחוז המדובר.

על מנת לגשת לוועדה תידרשו לשלם אגרה בסך 679 שקל (נכון לדצמבר 2023)

פטור ממס

שלב שני – פנייה למס הכנסה

השלב הבא בתהליך, אחרי שקיבלתם אחוזי נכות ועל פי החוק אתם זכאים לפטור וזכויות נוספות, הוא פנייה למס הכנסה.

וועדה מטעם מס הכנסה תבחן את המצב שלכם. בין היתר, ייבחנו הפרטים הבאים:

  • גובה הכנסות המחויבות במס (עבודה, נכסים, תיקי השקעות)
  • בדיקת תיק רפואי– כאמור, אם קיבלתם 90 אחוזי נכות ומעלה לתקופה של למעלה מ-185 יום.
  • ליקוי ובעיה רפואית השווים לפחות 40 אחוז נכות.

על מנת להגיש בקשה למס הכנסה, יש לשלם אגרה בסך 697 שקל (נכון לדצמבר 2023)

איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

אנחנו בחברת מימוש זכויות רפואיות עומדים לרשותכם בכל עת, הן על מנת לספק לכם ייעוץ מקצועי, עזרה והבנה אילו זכויות ופטורים מגיעים לכם, את כל המידע הנדרש בשביל להבין את התחום, וכמובן כל מה שנדרש בשביל שתוכלו לעמוד מול וועדה רפואית של ביטוח לאומי ולקבל אחוזי נכות ולאחר מכן, בשביל שתוכלו לקבל את הפטורים והזכויות המגיעים לכם.

שלבי העבודה איתנו:

בשלב הראשון – יוצרים איתנו קשר בטלפון. אנחנו עורכים איתכם שיחה ללמוד להכיר אותם ואת המקרה שלכם. אז נזמין אתכם אלינו לפגישה אישית.

בשלב השני – גורם רפואי מטעמנו יבדוק את המצב שלכם. הוא יעריך כמה אחוזי נכות מגיעים לכם. יכול להיות שנקבעה לכם דרגה מסוימת, אך ייתכן ויש חוסרים במידע ולכן היא לא נקבעה באופן מלא. חשוב לנו להדגיש, הגורם מטעמנו מספק הערכה ולא נתון שביטוח לאומי חייב לקבל. יחד עם זאת, אם הדרגה שנקבעה היא נמוכה מהערכה שסיפקנו לכם, אז נעזור לכם לערער על ההחלטה על מנת שהיא תתוקן.

בשלב השלישי – אם הגורם הרפואי מטעמנו מעריך שישנה סבירות גבוהה שתקבלו 90 אחוזי נכות לתקופה של חצי שנה ומעלה, אז נקבע איתכם פגישה אצלנו בפגישה על מנת לעזור לכם לגבש תיק רפואי לביטוח לאומי. במהלך הפגישה נסביר לכם על התהליך לקבלת פטור ונכין אתכם לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, במטרה שאכן הערכה שלנו תתקבל.

בשלב הרביעי – אנו מלווים אתכם לוועדה הרפואית במטרה לעזור לכם ולרתום את הניסיון המקצועי שלנו במטרה שתקבלו את מה שמגיע לכם על פי החוק. אנחנו עומדים לרשותכם לכל אורך התהליך.

אחרי שהתהליך מסתיים, בהצלחה אנחנו מקווים, אזי שנעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם ממס הכנסה, בין אם זה הפטור ובין אם זה החזר כספי רטרואקטיבי, אם הגשתם בקשה לקבלת פטור באיחור.

אנחנו גובים על פי הצלחה. אם לא הצלחנו לעזור לכם לקבל את הפטור המיוחל, אז לא תשלמו. אתם יכולים לפנות אלינו בכל עת לשיחת ייעוץ ובשביל לבדוק את הזכאות שלכם לפטור ממס הכנסה. השיחה היא בחינם, ללא עלויות וללא התחייבות.

פטור ממס הכנסה עם חברת בשביל הזכויות

בדיקת זכאות באופן עצמאי

לפני שאתם מגיעים אלינו, אנחנו מזמינים אתכם לערוך בדיקת זכאות לפטור ממס הכנסה באופן עצמאי. באתר שלנו תוכלו למצוא שאלון עם 6 שאלות פשוטות שיאפשרו לכם לבדוק האם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה כפי שהחוק קובע.

אנחנו ממליצים לכם לבצע את השאלון, על מנת לדעת באיזה סטטוס אתם נמצאים. יחד עם זאת, גם אם עניתם על השאלון והתברר שאינכם זכאים לפטור, אל תמהרו להסיק מסקנות. אנחנו עדיין ממליצים לכם לפנות אלינו.

יכול להיות שלא עניתם על השאלון בצורה נכונה ואולי דילגתם על שאלות. לכן מוטב שתשתמשו בו רק כבסיס התחלתי, ולא כאל מקור סופי לקבלת החלטה. ייתכן ודברים השתנו או שיש דברים אחרים שצריך לקחת בחשבון שהשאלון לא בהכרח מתייחס אליהם.

אנחנו נעשה בדיקה מקיפה, מבוססת על פי המסמכים שאתם תספקו לנו, וכך נוכל לקבל תשובה הרבה יותר מדויקת ואמינה.

מדוע צריך להיעזר בגורם חיצוני?

אדם שחלה במחלה, נפצע או מתמודד עם ליקוי גופני, לא תמיד פנוי לברר ולחפש את המידע אודות הזכויות והפטורים שמגיעים לו מהמדינה.

הוא לא תמיד יודע איפה להתחיל, מה לחפש, מה נוגע אליו ומה לא. הוא בוודאי לא יודע למי הוא אמור לפנות בתוך סבך הבירוקרטיה. אומנם מדינת ישראל עוזרת לאוכלוסיות חלשות שמתמודדות עם מחלות, פציעות וליקויים, אך מנגד הבירוקרטיה יכולה להיות מאוד מסורבלת ולהכביד על כל מי שזקוק לעזרה.

חברה חיצונית, כמו החברה שלנו, מעסיקה אנשי מקצוע המכירים היטב את התחום ויודעים איך לעזור לכל מי שזקוק לכך. החברה מעסיקה גורמים בעל ידע, ניסיון ומומחיות בהיבטים שונים הקשורים לתחום של מימוש זכויות רפואיות.

חברה חיצונית משרתת אך ורק את האינטרס של הלקוח אשר פונה אליה, מתוך הבנה שהיא צריכה לספק לו שירות ברמה הגבוהה ביותר, אחרת הוא לא יקבל את מה שמגיע לו, ואז גם היא לא תוכל לקבל את התמורה לכך.

במהלך השנים, לצערנו, יותר ויותר אנשים נדרשו לממש זכויות רפואיות ולא תמיד מצאו מענה, בין אם הם או בני משפחתם פנו למוסדות השונים לשם כך. ברגע שהם פנו לגורם מקצועי שיעזור להם, כמו למשל החברה שלנו, אזי שהם נענו בהקדם וזכו לקבל את כל מה שמגיע להם.

 

פטור ממס הכנסה חברת בשביל הזכויות

מדוע משתלם לכם לפנות אלינו?

אנחנו "בשביל הזכויות", מספקים ללקוחות שלנו מענה כולל ושלם בכל מה שקשור להיבטים של פטור ממס הכנסה וזכויות רפואיות אחרות המגיעות להם על פי החוק. עד כה, אנחנו עומדים על 93 אחוזי הצלחה. זאת בזכות אנשי מקצוע מובילים, מנוסים, אשר יודעים כיצד לייצג את האינטרס של הלקוחות שלנו בכל מקרה, בכל פנייה, מול ביטוח לאומי ומס הכנסה.

הניסיון והידע המקצועי שלנו, באים לידי ביטוי הן בשלבי הייעוץ ללקוח, שלב ההכנה לוועדות רפואיות וכמובן בכל מה שקשור להגשת מסמכים או פעילות אחרת מול המוסדות השונים. אנחנו יודעים איך להתמודד איתם, איך לעבוד מולם, מכירים היטב את המסדרונות של מוסדות אלו, למי צריך לפנות ועם מי אמורים לדבר.

כשלקוחות פונים אלינו, אזי שבאופן טבעי הם עושים זאת בזמן מאוד פגיע וקשה עבורם. לא תמיד יש להם את הזמן להתפנות לכך, לא תמיד יש להם אפשרות פיזית או אחרת לטפל בעניין בעצמם. אנחנו מתמסרים לעניין, נכנסים אליו במהירות ומטפלים בו בהקדם על מנת להביא לתוצאות מהירות ככל שניתן, לשביעות רצון הלקוחות שלנו.

מה תוכלו לקבל בעזרתנו:

  • פטור ממס הכנסה לאנשים המתמודדים עם נכויות, פציעות, מחלות
  • זכויות רפואיות לאנשים שעברו תאונות עבודה
  • קצבאות נכות כלליות
  • תביעות סיעוד מביטוח לאומי
  • הגשת בקשה לתו נכה לרכב

מה שמתואר כאן הוא חלק בלתי נפרד מהזכויות המגיעות לאנשים נכים וחולים על פי חוק. המדינה קבעה שהם זכאים לכך ולכן היא אמורה לספק להם את זה. אנחנו כאן בשביל לעזור להם לממש את הזכויות שלהם ולקבל את מה שמגיע להם. לא מדובר בזכות מותנית או מתנה שהמדינה מעניקה, אלא בזכות שהחוק מחייב אותה לתת.

לסיכום, אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל מאיתנו את כל המידע הנדרש אודות פטור ממס הכנסה, מימוש זכויות רפואיות וכל מה שקשור לנושא. הצוות שלנו עומד לרשותכם בכל עת וישמח לספק לכם את כל המידע הרלוונטי בנושא. אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה, בכל עניין.

 

למעבר לעמוד הפייסבוק שלנו לחץ כאן

מימוש זכויות וקבלת פטור ממס הכנסה

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרטי המחבר
בשביל הזכויות לוגו
מאמר זה נכתב ע"י צוות 'בשביל הזכויות'

חברת "בשביל הזכויות" הוקמה על בסיס הרצון הבלתי מתפשר שלנו לסייע לכל מי שסובל מבעיה רפואית. וכדי לאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שמגיע לכם בצדק ובזכות מרשויות המס והביטוח הלאומי.

בשביל הזכויות - פטור ממס הכנסה
חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה בעקבות זכות רפואית?
יכול להיות מאוד שאתם צודקים, אנחנו כאן 'בשביל הזכויות' שלכם. אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם ללא עלות וללא התחייבות.
מאמרים נוספים
פיצוי חד פעמי לחולי סרטן

אבחון של סרטן הוא טלטלה משמעותית באמצע החיים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. טיפולי הסרטן כרוכים לעיתים קרובות בעלויות גבוהות, הן עבור הטיפולים עצמם

קרא עוד »
פטור אישי בשנת 2024
פטור ממס הכנסה בשנת 2024

מס הכנסה הוא מס ישיר המוטל על הכנסתם של יחידים ותאגידים בישראל. גובה המס נקבע בהתאם למדרגות מס, כאשר הכנסות גבוהות יותר חייבות במס בשיעור

קרא עוד »
פטור ממס הכנסה
לבדיקת זכאות ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.