סימפטומים של סוכרת

סימפטומים של סוכרת
תוכן עניינים

סימפטומים של סוכרת – מימוש זכויות רפואיות לחולי סוכרת

ההתמודדות עם מחלת הסוכרת מהווה את אחד האתגרים הניצבים בפני עולם הרפואה המודרני, כאשר שיעור החולים בסוכרת נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. אבחון וגילוי מוקדם של הסוכרת יכולים לסייע לחולים להתמודד עם המחלה. אחד הצעדים החשובים בתהליך הוא להכיר את הסימפטומים של מחלת הסוכרת

סימפטומים של סוכרת

מחלת הסוכרת – אחת המחלות הנפוצות בעולם

מחלת הסוכרת נחשבת לאחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם, כאשר גם בישראל שיעור החולים במחלה נחשב לגבוה במיוחד ועומד על כ – 9% מהתושבים (בעוד שקיים עוד מספר רב של אנשים לא מאובחנים, שאינם מודעים לקיומה של המחלה), כאשר מספר החולים נמצא במגמת עלייה מתמדת.

מהן הסיבות להופעת הסוכרת?

מחלת הסוכרת נוטה להופיע בעיקר בשל תפקוד לקוי של הורמון האינסולין, האחראי על ויסות רמת הסוכר בדם (בעיקר לאחר אכילה) והעברת הסוכר אל תאי הגוף השונים. סיבות נוספות להופעת הסוכרת נעוצות בנטייה גנטית לחלות במחלה, כמו גם קיום אורח חיים לא בריא, הכולל אכילת מאכלים עתירי סוכן ושומן והימנעות מפעילות גופנית.

חשיבות הגילוי המוקדם של הסוכרת

ההתמודדות עם מחלת הסוכרת היא התמודדות יום – יומית, הכרוכה בנטילת זריקות ו/או תרופות שונות, הפועלות בעיקר להגברת הפרשת הורמון האינסולין. אבחון וגילוי מוקדם של סוכרת יכול לסייע בהתמודדות יעילה עם המחלה וצמצום בעיות וסיבוכים נלווים, כמו מחלות לב, פגיעות עצביות, בעיות בתפקודי כליה ועוד.

מהם הסימפטומים של סוכרת?

הכרתך הסימפטומים של הסוכרת יכולה בהחלט לסייע באבחון וגילוי מוקדם של המחלה ובין הסימפטומים הבולטים של סוכרת נמצאים:

השתנה תכופה ותחושת צמא מוגברת

הליכה תכופה לשירותים, לרבות התעוררות משינה לצורך השתנה, יכולה להעיד על בעיות בתפקודי הכליות, המעוררות את הצורך להתפנות במצב של ספיקה גבוה. בהתאם לכך, תחושת צמא מוגברת מתרחשת במצבים בהם הגוף מנסה להחזיר את הנוזלים שיצאו בהשתנה.

ירידה במשקל

כאשר הורמון האינסולין אינו מתפקד כראוי, תאי הגוף אינם מקבלים את רמת הסוכר (גלוקוז) הנדרשת להם להפקת אנרגיה וכפועל יוצא מכך, הגוף מתחיל לפרק חלבונים כמקור אלטרנטיבי לאנרגיה, מה שמביא לירידה לא רצויה במשקל.

ראייה מטושטשת

אחד הסימפטומים המוכרים והנפוצים של סוכרת הוא ראייה מטושטשת והבזקים פתאומיים, הנגרמים בשל שינוי צורת העדשה בעין בעקבות עליית רמת הגלוקוז בדם.

ההיבט הכלכלי בהתמודדות עם מחלת הסוכרת

להתמודדות עם מחלת הסוכרת קיים גם היבט כלכלי, הבא לידי ביטוי בעיקר בהוצאות הגבוהות לתרופות וטיפולים. לאור זאת, מדינת ישראל מעניקה לחולי הסוכרת הטבות כלכליות שונות, שהבולטת מביניהן היא פטור ממס הכנסה. על מנת לבחון את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה או החזרי מס, תוכלו להיעזר בסימולטורים שונים וגורמי מקצוע מומחים.

פטור ממס הכנסה חברת בשביל הזכויות

לסיכום

לאבחון וגילוי מוקדם של מחלת הסוכרת קיימת חשיבות רבה, כאשר סימפטומים כמו השתנה תכופה, תחושת צמא מוגברת, ירידה במשקל וראייה מטושטשת, יכולים בהחלט להעיד על מחלת סוכרת. על מנת להקל את ההתמודדות הכלכלית עם המחלה, מומלץ לבדוק עם חברה מקצועית האם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

למעבר לעמוד הפייסבוק שלנו לחץ כאן

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרטי המחבר
בשביל הזכויות לוגו
מאמר זה נכתב ע"י צוות 'בשביל הזכויות'

חברת "בשביל הזכויות" הוקמה על בסיס הרצון הבלתי מתפשר שלנו לסייע לכל מי שסובל מבעיה רפואית. וכדי לאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שמגיע לכם בצדק ובזכות מרשויות המס והביטוח הלאומי.

בשביל הזכויות - פטור ממס הכנסה
חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה בעקבות זכות רפואית?
יכול להיות מאוד שאתם צודקים, אנחנו כאן 'בשביל הזכויות' שלכם. אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם ללא עלות וללא התחייבות.
מאמרים נוספים
פיצוי חד פעמי לחולי סרטן

אבחון של סרטן הוא טלטלה משמעותית באמצע החיים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. טיפולי הסרטן כרוכים לעיתים קרובות בעלויות גבוהות, הן עבור הטיפולים עצמם

קרא עוד »
פטור אישי בשנת 2024
פטור ממס הכנסה בשנת 2024

מס הכנסה הוא מס ישיר המוטל על הכנסתם של יחידים ותאגידים בישראל. גובה המס נקבע בהתאם למדרגות מס, כאשר הכנסות גבוהות יותר חייבות במס בשיעור

קרא עוד »
פטור ממס הכנסה
לבדיקת זכאות ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.