סעיף 9 5 לפקודת מס הכנסה

סעיף 9 5 לפקודת מס הכנסה
תוכן עניינים

סעיף 9 5 לפקודת מס הכנסה – מימוש זכויות רפואיות על בסיס הצלחה

קיימים סעיפים רבים בפקודת מס הכנסה, שהיא הפקודה החוקית המדינית, שמסדירה את תפקודו של מס הכנסה כגוף במדינת ישראל. אחד מהסעיפים הללו הוא 5 9, שרלוונטי להכנסה מיגיעה אישית. הסעיף למעשה מעניק פטור ממס הכנסה לעיוורים ונכים לפי קריטריונים שונים. נסביר עוד על סעיף זה במאמר הבא.

סעיף 9 5 לפקודת מס הכנסה

מה זה סעיף 5 9 לפקודת מס הכנסה?

סעיף זה מאפשר קבלת פטור ממס הכנסה עבור אנשים עם מחלות, פגמים מולדים מלידה, פציעות עקב תאונות, עיוורון, נכות ועוד. פטור זה נועד לעודד אנשים שסובלים ממצבים בריאותיים מסוימים להיכנס אל שוק העבודה ולהתפרנס ביושר. על פי סעיף 5 9 הפטור ניתן בשני מקרים. מקרה אחד הוא כאשר יש לאדם 100 אחוזי נכות. מקרה שני הוא כאשר יש לאדם 90 אחוזי נכות מצטברת, כשכל אחד מהמצבים עליהם קיבל את אחוזי הנכות עומד על 40 אחוז או יותר.

שימו לב שהפטור ניתן אך ורק להכנסה מיגיעה אישית ולמי שאחוזי הנכות שלו נקבעו לתקופה של לפחות 365 ימים ויותר. בנוסף, גם לפטור זה יש תקרה. הוא ניתן אך ורק עד 409,200 ש״ח להכנסה שנתית. אם ההכנסה גבוהה יותר- ישולמו דמי מס הכנסה על הפער.

איזה תיקון התווסף ב-2022?

בסוף 2021 התווסף תיקון מספר 257 לסעיף, שאומר שנכים שזכאים לתגמול חודשי על פי חוק הנכים או לפי חוק נפגעי פעולות איבה ויש להם 90 אחוז נכות מצטברת, לא צריכים לעמוד בתנאי הנדרש מאחרים לצורך קבלת פטור ממס הכנסה בו כל בעיה רפואית שעליה ניתנו אחוזי הנכות שהצטברו צריכים להיות מעל 40 אחוז. כלומר יכולות להיות להם מספר בעיות שונות מתחת ל-40 אחוז, אבל כל עוד הן מצטברות יחדיו ל-90 אחוז הם זכאים לפטור ממס הכנסה.

התיקון הזה לחוק נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022, והקל רבות על אנשים שלא היו זכאים לקבל פטור ממס הכנסה קודם לכן.

פטור ממס הכנסה חברת בשביל הזכויות

איך מקבלים את הפטור?

יש כמה שלבים לצורך קבלת הפטור.

  1. מילוי טופס ראשוני של מס הכנסה. על הטופס יש למלא את כל הפרטים הנדרשים. הטופס עובר לנציגי מס הכנסה ומאפשר להם לתת לכם הפנייה אל הוועדה הרפואית שתקבע את זכאותכם.
  2. מילוי טופס ויתור סודיות, וזאת כדי שניתן יהיה לעיין בתיק הרפואי שלכם.
  3. מילוי טופס שמעיד על הבעיות הרפואיות השונות שבעקבותיהן אתם מבקשים את הפטור.
  4. קבלת הפנייה של הוועדה הרפואית.
  5. תשלום אגרה של הוועדה הרפואית.
  6. מילוי טפסים לוועדה וצירוף של כל התיעודים הרפואיים הרלוונטיים. בנוסף יש לצרף גם את כל המסמכים הקודמים ולהגישם אל פקידי מס הכנסה.
  7. השתתפות בוועדה רפואית שתקבע את הזכאות לקבלת הפטור.
  8. קבלת האישור על פטור ממס הכנסה.

למעבר לעמוד הפייסבוק שלנו לחץ כאן

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרטי המחבר
בשביל הזכויות לוגו
מאמר זה נכתב ע"י צוות 'בשביל הזכויות'

חברת "בשביל הזכויות" הוקמה על בסיס הרצון הבלתי מתפשר שלנו לסייע לכל מי שסובל מבעיה רפואית. וכדי לאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שמגיע לכם בצדק ובזכות מרשויות המס והביטוח הלאומי.

בשביל הזכויות - פטור ממס הכנסה
חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה בעקבות זכות רפואית?
יכול להיות מאוד שאתם צודקים, אנחנו כאן 'בשביל הזכויות' שלכם. אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם ללא עלות וללא התחייבות.
מאמרים נוספים
פיצוי חד פעמי לחולי סרטן

אבחון של סרטן הוא טלטלה משמעותית באמצע החיים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. טיפולי הסרטן כרוכים לעיתים קרובות בעלויות גבוהות, הן עבור הטיפולים עצמם

קרא עוד »
פטור אישי בשנת 2024
פטור ממס הכנסה בשנת 2024

מס הכנסה הוא מס ישיר המוטל על הכנסתם של יחידים ותאגידים בישראל. גובה המס נקבע בהתאם למדרגות מס, כאשר הכנסות גבוהות יותר חייבות במס בשיעור

קרא עוד »
פטור ממס הכנסה
לבדיקת זכאות ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.