עוסק פטור מס הכנסה

עוסק פטור מס הכנסה
תוכן עניינים

עוסק פטור מס הכנסה – לא קיבלת, לא שילמת

גם כשכירים וגם כעצמאים – יש צורך להתמודד מול מס הכנסה. עוסק פטור צריך לשלם מס הכנסה בהתאם לרמת ההכנסה שלו, כשלכל מדרגת הכנסה יש שיעור מס אחר. המון פעמים אנשים בעלי עוסק פטור לא שוכרים את שירותיו של רואה חשבון, ומנסים להתמודד בעצמם עם רשויות המס בארץ. כדי לעזור לכם קצת יותר בתהליך זה, ריכזנו בפניכם אינפורמציה חשובה.

עוסק פטור מס הכנסה

דו"ח שנתי

אחת לשנה כל עוסק פטור צריך להגיש דו"ח שמפרט על כל ההכנסות שלו מהשנה האחרונה בצורה מדוקדקת ומפורטת. את הדו"ח ניתן להגיש באופן מקוון באתר של רשות המיסים (אלא אם כן אתם חייבים בהגשת דו"ח שאינו מקוון, ובמקרה כזה יש להגיש אותו באופן פיזי בלשכת המס אליה אתם משויכים). בדו"ח השנתי יש שלל סעיפים, ביניהם סך ההכנסות, סך ההוצאות המוכרות במס, הפרשות לפנסיה, הפרשות לקרן השתלמות, תשלומי ביטוח לאומי ועוד.

לאחר הגשת הדו"ח פקידי מס הכנסה יבחנו את כל הפרמטרים ויישלח אליכם מכתב שמפרט מהן החובות שלכם למס הכנסה. לפעמים אם ההכנסות נמוכות תוכלו להשיג פטור ממס הכנסה ולא תצטרכו לשלם. פטור ממס הכנסה הוא רלוונטי רק למי שמרוויח מתחת לסכום מסוים או שיש לו מספיק נקודות זיכוי שמכסות על חובת התשלומים.

הוצאות מוכרות

הוצאות מוכרות הן ההוצאות של העסק שלכם שיכולות להוריד את הסכום שאתם צריכים לשלם למס הכנסה. ההוצאות האלה למעשה מנוכות מההכנסה ומורידות אותה, מה שמאפשר לכם לשלם פחות. בין ההוצאות המוכרות הללו ניתן למצוא סוגים שונים של רכישות, כשלכל עוסק פטור יש את ההוצאות הרלוונטיות לו. זה יכול להיות הוצאות על נסיעות לעבודה, אם זה בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי, הוצאות על ציוד משרדי, הוצאות על חשבונות שונים שרלוונטיים לעסק, הוצאות על ייעוץ עסקי ועוד. השכלול של כל ההוצאות הללו הוא שנתי ומומלץ לבצע מעקב מסודר של אלה כדי שבסופו של דבר תוכלו לשלם פחות לרשויות המס.

הפרשה לפנסיה, קרן השתלמות ועוד

לא רק הוצאות שרלוונטיות לעסק יכולות להוריד את גובה המיסים שלכם- גם הפרשות לקופות גמל שונות יכולות לעשות זאת. ההפרשה שלכם לפנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות יכולה להיות מנוכה מההכנסה עד סכום מסוים בשנה. על כן אנשים מומחים בתחום ממליצים לכולם בסוף השנה הקלנדרית להפקיד כסף שנצבר לקופות הגמל השונות.

פטור ממס הכנסה חברת בשביל הזכויות

מקדמות מס הכנסה

אם זאת לא השנה הראשונה שלכם כבעלי עוסק פטור, כנראה תקבלו בדואר פנקסים לתשלומי מקדמות מס הכנסה על פי הערכות של ההכנסה השנתית שלכם. ניתן להעביר את התשלומים בהוראת קבע או בתשלום יזום. אם אינכם מסכימים עם ההערכה שניתנה ניתן להגיש בקשה לתיקון מקדמות או אפילו לפטור. מומלץ לטפל זאת בתחילתה של כל שנה קלנדרית כדי למנוע מחוב להצטבר.

למעבר לעמוד הפייסבוק שלנו לחץ כאן

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרטי המחבר
בשביל הזכויות לוגו
מאמר זה נכתב ע"י צוות 'בשביל הזכויות'

חברת "בשביל הזכויות" הוקמה על בסיס הרצון הבלתי מתפשר שלנו לסייע לכל מי שסובל מבעיה רפואית. וכדי לאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שמגיע לכם בצדק ובזכות מרשויות המס והביטוח הלאומי.

בשביל הזכויות - פטור ממס הכנסה
חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה בעקבות זכות רפואית?
יכול להיות מאוד שאתם צודקים, אנחנו כאן 'בשביל הזכויות' שלכם. אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם ללא עלות וללא התחייבות.
מאמרים נוספים
פיצוי חד פעמי לחולי סרטן

אבחון של סרטן הוא טלטלה משמעותית באמצע החיים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. טיפולי הסרטן כרוכים לעיתים קרובות בעלויות גבוהות, הן עבור הטיפולים עצמם

קרא עוד »
פטור אישי בשנת 2024
פטור ממס הכנסה בשנת 2024

מס הכנסה הוא מס ישיר המוטל על הכנסתם של יחידים ותאגידים בישראל. גובה המס נקבע בהתאם למדרגות מס, כאשר הכנסות גבוהות יותר חייבות במס בשיעור

קרא עוד »
פטור ממס הכנסה
לבדיקת זכאות ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.