פטור ממס הכנסה לפי מס הכנסה וביטוח לאומי במדינת ישראל

פטור ממס הכנסה לפי מס הכנסה וביטוח לאומי במדינת ישראל
תוכן עניינים

מה זה פטור ממס הכנסה ומי זכאי לו..

האם ידעתם שאנשים רבים בישראל אשר זכאים לפטור ממס לא מקבלים את הפטור שמגיע להם? מדובר בסכומי עתק אותם אנשים אלו יכלו לחסוך רק אם היו מודעים לכך שהם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה לאור נכות או בעיה רפואית שקיימת אצלם. הבעיה נובעת מכך שאנשים חושבים שרק נכות קשה של 100% יכולה להוביל למתן פטור, כאשר למעשה ניתן גם לסכום מספר ליקויים ובמידה שהם מגיעים ל-90%, ניתן לקבל את הפטור ממס הכנסה. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים

פטור ממס הכנסה

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על מספר רב של דברים, כך למשל ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על פיצויי פיטורים, פטור ממס הכנסה על מענק פרישה, פטור ממס הכנסה הפרשות מעסיק ואף פטור ממס הכנסה על מלגות לסטודנטים ולחוקרים. בנוסף לרשימה זו, ניתן פטור ממס הכנסה לאנשים אשר סובלים ממחלות או נכויות באחוזים גבוהים.

התנאים לקבל את הפטור כאשר מדובר בנכות כוללים 3 קריטריונים:

  • אתם בעלי הכנסה חייבת במס (אחרת אין סיבה לבקש פטור).
  • נקבע לכם נכות לצמיתות או נכות זמנית למשך 185 יום לפחות בהתאם לחוקים הישראליים העוסקים בנושא.
  • הנכות היא בשיעור 100% על ליקוי אחד או 90% בחישוב משוקלל של כמה ליקויים.
פטור ממס הכנסה לפי מס הכנסה וביטוח לאומי במדינת ישראל
מה זה פטור ממס הכנסה ומי זכאי לו..

חישוב משוקלל של מספר ליקויים אשר מובילים לקבלת פטור ממס הכנסה

אז נכון, להגיע ל-100% נכות זה לא עניין של מה בכך ולרוב מדובר על מחלות או נכויות קשות. עם זאת, אנשים רבים לא יודעים כי קיימות בעיות רפואיות רבות המזכות באחוזי נכות, ושקלול שלהן יכול להוביל לכך שתקבלו פטור ממס הכנסה.

יתרה מכך, גם בעיות רפואיות "מינוריות" יחסית כמו איבוד שיניים, בעיות גב, סוכרת, ועוד רבות ודומות מאפשרות לקבל מספר משתנה של אחוזי נכות. כלומר, אם אתם סובלים ממספר בעיות רפואיות קטנות, ניתן לאגד את כולן ביחד כדי להגיע לסף הנכות המזכה בקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

רשימה של מחלות נפוצות אשר ניתן לקבל בגינן פטור ממס הכנסה

קיימות מחלות רבות אשר מקנות אחוזים מסוימים של נכות כחלק מהיעד לקבלת פטור ממס הכנסה. ביניהן ניתן למצוא מחלות וליקויים גופניים מולדים, ניוון שרירים, איבוד גפיים, אובדן ראייה ועוד. כמו כן, אנשים אשר לא יכולים לדבר לאור אילמות או לחלופין לא יכולים לראות לאור עיוורון או קשיי ראייה, עשויים אף הם לקבל אחוזי נכות גבוהים.

בנוסף לכל אלו, קיימות מחלות נפוצות אשר מזכות באחוזים – אשר כוללות את מחלת הסרטן (על כל גווניה), סוכרת (נעורים, סוכרת סוג 2 ועוד), מחלת הקרוהן ומחלות אוטואימוניות נוספות.

לכל אלו, כמובן, מתלוות מחלות רבות ונוספות.

 פטור ממס הכנסה חברת בשביל הזכויות

לסיכום

אם אתם מעוניינים לקבל פטור ממס הכנסה בגין נכות, אתם לא נדרשים להיות חולים במחלות קשות בהכרח. איגוד של מספר מחלות עשוי להביא אתכם לסף של פטור ממס הכנסה. ממליצים לכם לפנות למומחים בשביל לשמוע עוד ולממש את זכויותיכם.

למעבר לעמוד הפייסבוק שלנו לחץ כאן

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרטי המחבר
בשביל הזכויות לוגו
מאמר זה נכתב ע"י צוות 'בשביל הזכויות'

חברת "בשביל הזכויות" הוקמה על בסיס הרצון הבלתי מתפשר שלנו לסייע לכל מי שסובל מבעיה רפואית. וכדי לאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שמגיע לכם בצדק ובזכות מרשויות המס והביטוח הלאומי.

בשביל הזכויות - פטור ממס הכנסה
חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה בעקבות זכות רפואית?
יכול להיות מאוד שאתם צודקים, אנחנו כאן 'בשביל הזכויות' שלכם. אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם ללא עלות וללא התחייבות.
מאמרים נוספים
פטור ממס הכנסה
לבדיקת זכאות ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.