תופעות של סוכרת

תופעות של סוכרת
תוכן עניינים

תופעות של סוכרת – מימוש זכויות רפואיות עם חברת בשביל הזכויות  לחולי סוכרת

מחלת הסוכרת פוגעת בילדים ומבוגרים כאחד, כאשר לכל אחד משני סוגי המחלה קיימים התסמינים ודרכי הטיפול המומלצות עבורו. לצד הבדלים אלו, קיימים מספר תסמינים ותופעות לוואי משותפים לכל סוגי הסוכרת. אז מהן התופעות של הסוכרת? מוזמנים לקרוא ולגלות

תופעות של סוכרת

המאפיינים הבולטים של מחלת הסוכרת

סוכרת היא בין המחלות הנפוצות ביותר בעולם, כמו גם בישראל, בה נמצאים קרוב ל– 400,000 חולי סוכרת מאובחנים. מחלת הסוכרת מתאפיינת בעיקר בריכוז גבוה של סוכר בדם ובשתן, תופעה הנוצרת בשל תפקוד לקוי של הורמון בשם אינסולין, האחראי על פיזור הסוכר (גלוקוז) במערכת הדם.

מהם סוגי הסוכרת?

מחלת הסוכרת מתחלקת ל – 3 סוגים עיקריים:

סוכרת מסוג 1

סוכרת מסוג 1 נפוצה בעיקר בקרב ילדים והיא מתרחשת כתוצאה מהרס תאי הלבלב, תאים האחראים על הפקת האינסולין.

סוכרת מסוג 2

סוג זה של סוכרת נפוץ בעיקר אצל מבוגרים (לרוב אחרי גיל 40) והיא נגרמת בעיקר בשל קיום אורח חיים לא בריא.

סוכרת הריונית

סוכרת הריונית מתפרצת במהלך ההריון ולרוב, נעלמת עם סיום ההריון.

מהן התופעות של סוכרת?

התופעות של סוכרת יכולות לנוע בין תחושות של צמא מוגבר, השתנה תכופה, ראייה מטושטשת, עייפות ועצבנות ויכולות להגיע לכדי סיבוכים רבים, דוגמת פגיעה בכלי דם, בעיות בתפקודי כליה, פגיעות עצביות ועוד.

אבחון סוכרת

אבחון וגילוי מוקדם של הסוכרת מסייע להפחית את הסיכונים לסיבוכים משמעותיים של המחלה, כאשר אפשרויות האבחון הנפוצות לסוכרת הם בדיקות שגרתיות בקופות החולים, בדיקות דם, בדיקת סוכר בצום ובדיקת העמסת סוכר.

ערכי סוכר גבוהים שמתגלים בבדיקות אלו אינם מעידים בהכרח על סוכרת ויכולים להצביע על מצב טרום סוכרת, מצב היכול להתפתח לסוכרת מסוג 2 ולהעיד על סיכון מוגבר להתפתחותן של מחלות שונות (מחלה טרשתית של הלב, היפרליפידמיה ועוד).

כיצד מתמודדים עם סוכרת?

ההתמודדות עם מחלת הסוכרת כרוכה בשמירה על תזונה נכונה ומאוזנת, לקיחת אינסולין וטיפול תרופתי. כך, הרפואה המודרנית של ימינו מעמידה לחולי הסוכרת מגוון תרופות מתקדמות ויעילות במיוחד, המסייעות באיזון הסוכר בדם וניצול האינסולין בתאי הגוף.

חולי הסוכרת נאלצים להתמודד גם עם ההיבט הכלכלי של הסוכרת וההוצאות הרפואיות הרבות. על מנת לסייע לחולי הסוכרת ולהקל את ההתמודדות בפן הכלכלי, מדינת ישראל מעניקה הטבות מס שונות לזכאים, כמו פטור ממס הכנסה והחזרי מס בסכומים נכבדים, כאשר את בדיקת הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה ניתן לבצע עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

פטור ממס הכנסה חברת בשביל הזכויות

לסיכום

למחלת הסוכרת על סוגיה השונים, קיימות מספר תופעות משותפות ובין הנפוצות מביניהן נמנות: תחושות של צמא מוגבר, השתנה תכופה וראייה מטושטשת, כמו גם סיבוכים שונים, דוגמת פגיעה בכלי דם, בעיות בתפקודי כליה, פגיעות עצביות ועוד. על מנת להקל את ההתמודדות הכלכלית עם הסוכרת, מומלץ לבדוק את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה.

למעבר לעמוד הפייסבוק שלנו לחץ כאן

שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
פרטי המחבר
בשביל הזכויות לוגו
מאמר זה נכתב ע"י צוות 'בשביל הזכויות'

חברת "בשביל הזכויות" הוקמה על בסיס הרצון הבלתי מתפשר שלנו לסייע לכל מי שסובל מבעיה רפואית. וכדי לאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שמגיע לכם בצדק ובזכות מרשויות המס והביטוח הלאומי.

בשביל הזכויות - פטור ממס הכנסה
חושבים שמגיע לכם פטור ממס הכנסה בעקבות זכות רפואית?
יכול להיות מאוד שאתם צודקים, אנחנו כאן 'בשביל הזכויות' שלכם. אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם ללא עלות וללא התחייבות.
מאמרים נוספים
פיצוי חד פעמי לחולי סרטן

אבחון של סרטן הוא טלטלה משמעותית באמצע החיים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. טיפולי הסרטן כרוכים לעיתים קרובות בעלויות גבוהות, הן עבור הטיפולים עצמם

קרא עוד »
פטור אישי בשנת 2024
פטור ממס הכנסה בשנת 2024

מס הכנסה הוא מס ישיר המוטל על הכנסתם של יחידים ותאגידים בישראל. גובה המס נקבע בהתאם למדרגות מס, כאשר הכנסות גבוהות יותר חייבות במס בשיעור

קרא עוד »
פטור ממס הכנסה
לבדיקת זכאות ללא התחייבות
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.